Our Story

Be Informed. Be Smart. Be Sure.
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Aenean feugiat dictum lacus, ut hendrerit mi pulvinar vel. Fusce id nibh at neque eleifend tristique at sit amet libero. In aliquam in nisl nec sollicitudin. Sed consectetur volutpat sem vitae facilisis. Fusce tristique, magna ornare facilisis sagittis, tortor mi auctor libero, non pharetra sem ex eu felis. Aenean egestas ut purus nec vehicula. Morbi eu nisi erat. Nam mattis id lectus sit amet mattis. Suspendisse eget tristique neque

Working Hours

Monday - Friday 09:00AM-17:00PM
Saturday - Sunday CLOSED

Latest News

    No posts were found.

Top

Månedens bog: marts

Mavemad Månedens bog: marts
Sundhedsrevolutionen

Månedens bog: marts

Sundhedsrevolutionen af Maria Borelius

Når Maria i en alder af 52 kom i overgangsalderen, begyndte hun at føle sig enormt træt og næsten lidt deprimeret. Hun døjede også med smerter i ryggen og hun opsøgte derfor sin læge for at få hjælp. Af lægen fik hun den besked, at de symptomer hun oplevede var ganske typiske for kvinder i hendes alder, og at hun nok lige så godt kunne begynde at vænne sig til dem. Det havde Maria svært at acceptere. Heldigvis. For hendes vilje at føle sig rask tog hende på en rejse – en rejse mod sundhed. Og den rejse deler hun med os i bogen ‘Sundhedsrevolutionen – vejen til en anti-inflammatorisk livsstil’.

Lidt en tilfældighed

Rejsen starter lidt af en tilfældighed da hun falder over den canadiske fitness instruktør Rita Catolino. Rita blogger om sundhed og træning og det er noget i det hun skriver, som giver Maria håb om, at der må være et alternativ til at bare acceptere situationen. Hun beslutter sig for at skrive et brev til hende. Hun skriver kort og godt som det er, at hun er en 52- årig kvinde fra den anden side Atlanten, som er presset på arbejdet, har ondt i ryggen og er træt af de symptomer som overgangsalderen bidrager med. Hun drømmer om noget andet og har brug for Ritas hjælp til en plan. Allerede et par dage senere får Maria svar og Rita vil gerne hjælpe hende.

Hun får en lang liste over fødevarer hun skal til at spise. Maria mente selv på dette tidspunkt at hun spiste ret sundt. Kosten hun nu skulle til at prøve var dog anderledes fra den husmandskost hun var vant til, men hun gav det et forsøg. Året var 2013 og begreberne ‘antiinflammatorisk kost’ og ‘tarmflora’ var endnu ikke rigtig begyndt at poppe op i damebladene. Det skulle senere vise sig, at det var antiinflammatorisk kost Ritas lister bestod af. Allerede efter 3 måneder med den nye kost kunne hun mærke stor forskel. Smerterne i ryggen var væk, hun blev fuld af energi og ‘muffintoppen’ forsvandt også.

Sikke en rejse!

Maria er journalist og hendes positive oplevelse gav hende lysten at grave dybere. Hun ville få en forståelse for, hvad det var, hun lige havde oplevet. Hendes videbegærlighed tog hende på en rejse til Indien, USA , England, Danmark og Etiopien. Udover det med kosten, fandt hun også betydningen af motion og meditation – vigtigheden af at bruge vores krop, men også vigtigheden af at opleve total ro og afslapning. Og hun lærte om ærefrygten – følelsen af ydmyghed for det der er større end os selv. Hun oplevede desuden den indiske lægekunst Ayuveda på et kursted i Thiruvananthapuram og betydningen af tarmens sundhed på det engelske kursted Grayshott Spa. Stille og rolig begyndte hun at lægge brikkerne fra sin nye viden sammen til en helhed og resultatet blev hendes version af Bliss:

Boost med anti-inflammatorisk mad. Und dig selv rigtig god, naturlig mad, polyfenoler, omega 3 og probiotika hver dag.
Lavere sukkerindtag. Forskån dagligt kroppen for sukker og alt for mange kulhydrater, og få den glykæmiske respons ned på det sukker, du spiser.
I bevægelse. Und dig selv motion hverdag.
Stille. Und dig selv fred, ro og bevidst hvile hver dag.
Søg efter ærefrygten. Være nysgerrige efter hvor man finder den. Und dig selv store og hellige øjeblikke.

Tredageskuren

Bogen indeholder en tredageskur, hvor du får vejledning i, hvordan du kan leve og spise i tre dage for at opleve en ‘af-inflammeret udgave af dig selv’. Under de tre dage skal du både motionere og meditere, spise og drikke sundt. Kapitlet indeholder både opskrifter og tips til, hvordan du får planlagt disse tre dage. Forhåbentlig er du ikke færdig med livsstilen når de tre dage er gået. Jeg håber at du ligesom Maria bliver nysgerrig på, hvordan man ‘kan få mere’…

Hvis du har spørgsmål eller kommentarer til indlægget, er du altid velkommen til at skrive til migMalin B